Vandaag in de Marie van Aneho - Reisverslag uit Lomé, Togo van Hans Croese - WaarBenJij.nu Vandaag in de Marie van Aneho - Reisverslag uit Lomé, Togo van Hans Croese - WaarBenJij.nu

Vandaag in de Marie van Aneho

Door: Hans Croese

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 April 2016 | Togo, Lomé

Vandaag redelijk vroeg op, we gaan op weg naar Aneho 50 km van Lome , ook aan de kust , aan de grens met buurland Benin.
Heb trouwens goed geslapen en denk nog vaak aan de belevenissen van gisteren. We mogen vandaag gebruik maken van twee kamers van de Marie( het gemeentehuis ) van Aneho.
Geen airco, geen ventilator, en mijn ruimte 's morgens op de zo'n.
Temperatuur liep flink op, 38-40 gr. rabo zou ons direct naar huis sturen. Wel lekker dat ik voor de metingen een aparte kamer had, waren nooit meer dan 1 of 2 mensen tegelijk binnen. In de andere kamer verder op werd de rest verder afgehandeld .
Na korte lunch hadden we in de middag gelukkig een goede ventilator kunnen regelen en kwam de ruimte in de schaduw. Is het evengoed nog een graad of 32. Vandaag 44 "patiënten" gezien. De meesten studenten of leraren. Natuurlijk ook de vijf ambtenaren van de Marie . Er was een studente bij die sinds lange tijd weer scherp kon zien, ze was er helemaal stil van.
Daar doe je het allemaal voor. Ik heb de crew na afloop op een lekker koud biertje getrakteerd, hadden ze verdiend. Vanavond buiten de deur gegeten , kip was heel lekker. Morgen gaan we weer naar dezelfde plek. Dit was het voor vandaag, tot de volgende keer.
Hartelijke groet,
Hans Croese

• 15 April 2016 - 08:25

Yvonne:

Hallo Hans,
    Leuk om jouw ervaringen te horen. Ik zie je zitten in de snikhitte!
    Groetjes van ons beidjes,Yvonne en John.

• 15 April 2016 - 08:26

Thijmen Croese:

Hallo opa ik hoop dat het goed gaat.Heb je al veel mensen geholpen? Groetjes Thijmen

• 15 April 2016 - 10:02

Cor Molenaar:

beste zwager en lieve broer,
    Slapen heb je altijd al goed gedaan. Dus dat is het probleem niet. Gelukkig maar. Bedankt weer voor je verslag. Je maakt mensen gelukkiger met hun beter zien. Die hitte lijkt ons ookz vreselijk. Of bier helpt....? We leven mee. Hier regent het (vrijdagmorgen). Sterkte verder maar weer. Kom je nog bij zr.Judith.?
    Hgr. Map en Cor

• 15 April 2016 - 10:54

Ruud Pettersson:

Beste Hans,
    Leuke dingen doen, een gratis sauna, een biertje toe, blije mensen, wat wil je nog meer!
    Groetjes, Ruud

• 15 April 2016 - 12:07

Wim En Jetty:

Hallo Hans,

Wat geweldig wat je toch voor die mensen kunt doen, dat er zo een wereld voor ze open gaat als je
    goed kunt zien! Vraag ik mezelf af,, hoe scherp zie ik alles,, ook met mijn brilletje van Pearl.
    Geniet naast het werken van je biertje het is verdiend.
    groet Jetty en Wim

• 15 April 2016 - 13:45

Hilde:

Hoi Hans, je merkt wel dat er veel naar jouw dagboek wordt gekeken. T Is ook erg leuk om te lezen. Fijn dat je zoveel goed kan doen. Let je wel een beetje op jezelf met die hitte. Liefs van ons Ko en Hilde

• 15 April 2016 - 18:31

Henny:

Dag Hans,
    Leuk,dat je ook aan de crew denkt.
    Kun je wat lekkere recepten meenemen?
    Hopelijk heeft je volgende post airco.
    Hou je goed.
    Met vr.gr.Henny

• 16 April 2016 - 09:52

Ilse:

Namens de arbo kan ik inderdaad zeggen: geen ideale arbeidsomstandigheden, maar wel heel veel arbeidssatisfactie, zo te lezen! U doet mooie dingen daar!
    Liefs van Tara en Ilse

• 17 April 2016 - 16:48

Berna Boone:

Ha Hans,

Lees nu pas al je verslagen...! Wim heeft ze doorgestuurd. Wat een ervaringen! En zo fijn dat je mensen weer ziende maakt. Ongelooflijk, wat zal er een nieuwe wereld voor ze open gaan! Wens je heel veel succes verder. Heb mij hieronder aangemeld, dus denk dat ik de komende verslagen ook krijg.
    Vanmorgen gingen wij fietsen, maar bleek mijn achterwiel gestolen. Gelukkig kregen we een andere fiets. Heel veel lieve groetjes, Berna

• 18 April 2016 - 09:29

Dick Van Dam:

Ja Hans erg werken zonder Airco en met Arko (alle ramen kunnen open) gelukkig dat je een ventilator kreeg. Mooi dat je ook daar weer veel kon doen ook voor de medewerkers.
    succes verder he.