Arrive en Haiti - Reisverslag uit Kenscoff, Haïti van Hans Croese - WaarBenJij.nu Arrive en Haiti - Reisverslag uit Kenscoff, Haïti van Hans Croese - WaarBenJij.nu

Arrive en Haiti

Door: Hans Croese

Blijf op de hoogte en volg Hans

04 September 2016 | Haïti, Kenscoff

Na een lange vlucht met een overstap in Atlanta zijn we vrijdagavond om 19:00 geland in Pot au Prince, Haiti. Na de nodige formaliteiten afgehandeld te hebben, het gebruikelijke gevecht om de koffers , iedereen wil wat verdienen en je trapt er iedere keer weer in.onze chauffeur van de shuttle bus stond al te wachten. We sliepen de eerst,e nacht in het servotel dicht bij de luchthaven. Het was voor onze gastvrouw Marijke te gevaarlijk om ons in het donker op te halen. Goede kamer met twee kingsize bedden en airco. We hadden toch weer wat trek gekregen na de gyroburger in Atlanta dus op zoek naar het "restaurant" . Daar hadden ze een aanbieding bij een burger een Heineken for free. Moesten 13,50 USD afrekenen per stuk. "Aanbieding"???
Zaterdag 3 september
Na een goede nachtrust om 08:00 op eerst even lekker gezwommen in het zwembad in de tuin. Dit is lekker wakker worden. Ontbijt en alles klaar zetten voor vertrek. Om 10:15 kwam Marijke ons samen met een andere vrijwilligster Nicolien ons ophalen. Voor vertrek moesten wij een monddoek voor een pet op e.e.a. Voor het stof. We leken wel een stel banditos.

• 04 September 2016 - 18:26

René Geersema:

Hoi Hans,

Goed om te lezen dar je goed gearriveerd bent, we waren al door Toos op de hoogte gebracht maar het is leuk om het van jezelf te vernemen. Nogmaals goede reis, veel succes en graag gezoend weer terug, al is het als een banditos

• 04 September 2016 - 19:14

Harry Hoekstra:

Ha Hans,
    Goed om te horen dat je veilig aangekomen bent (hoorde ik van Toos al) en hoop dat je verder kunt doen waar je voor gekomen bent.
    Lieve groeten van Bettina, Harry en de kinderen.

• 04 September 2016 - 19:54

Ko En Hilde:

Lieve Hans, goed te lezen dat jullie goed zijn aangekomen , hadden dit natuurlijk al van Toos gehoord . Heb je een selfie gemaakt met jullie mondhoeken voor? We kunnen ons daar wel iets... Bij voorstellen. Goeie tijd daar veel liefs van ons en fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Ko en Hilde

• 04 September 2016 - 20:55

Ron:

Hoi Hans,

Goed van je te horen.
    Jammer dat iemand met veel verstand van ogen niet door de lokale aanbieding kan kijken.
    Veel succes met je project
    Groetjes van je HIB sportmaatje

Ron

• 04 September 2016 - 22:37

Marijke:

Heel veel succes daar jullie twee. Dat het project maar weer mag slagen. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.

Liefs marijke

• 04 September 2016 - 22:43

Toos:

Ha Lief

Heb je natuurlijk via face time gesproken, maar goed dat het gelukt is om de foto's te plaatsen.
    Sterkte morgen om al die trappen naar beneden te lopen en 's-middags weer terug. Hoop dat je in het onderkomen wat een maand je oogmeetruimte wordt goed kan meten. Liefs en dikke kus van mij

• 04 September 2016 - 23:36

Isabelle :

Lieve oom Hans, gelukkig is het goed gekomen met de link zodat wij u kunnen volgen. Bovendien goed aangekomen✈️ Een goede, nuttige, en bijzondere reis. Veel liefs en een knuffel Isa

• 05 September 2016 - 08:34

Hester:

Ha oom Hans!

Heel veel plezier en succes met dit mooie project.
    Ook veel gezelligheid met m'n vader

• 05 September 2016 - 09:08

Map En Cor Molenaar:

Dank voor je verslag. Er is al weer heel wat beleefd. Numaar verder. Afzetten van rekzigers is een beroep dat je overal tegenkomt. Ja, ook in Nederland. Sommigen noemen het een sport.
    We hebben begrepen dat er heel wat werk wacht. Veel succes en een zegen voor de mensen daar. Hartelijke groet van Map en Cor

• 05 September 2016 - 09:26

Jetty:

Ha Hans,
    Leuk dat ik gisteren samen met Toos kon facetimen. De techniek staat toch voor niets. Heel veel plezier met alle aktiviteiten. Groeten van Jetty

• 05 September 2016 - 12:37

Bert:

Ha Hans,
    Goed dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Nu even acclimatiseren en dan aan de slag.
    Neem niet te veel hooi op je vork en las af en toe wat rustpauzes in,
    dan hou je het lang vol.
    Veel succes met de metingen, moet je weer beginnen met de locale bestuurders of
    kan je meteen aan de gang met de kinderen?.

groeten
    Bert

• 05 September 2016 - 16:16

Andre En Christine:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. En nou maar starten met jullie voorgenomen werk om mensen daar weer blij te maken met hun verruimen van hun gezicht veld. Heel veel plezier en veel genieten.

Groeten Christine en Andre.

• 05 September 2016 - 17:38

Alie En Bert V D Poel:

Hoi Hans
    we hebben je verslag gelezen , dat je een belangrijk persoon ben wist ik
    maar zo gezien bij fam en kennisen met al die mailtjes dat is wel groots
    wij zijn in de bonte wever in Drente en fietse veel en vermaak ons prima
    grt Alie en Bert uit Drente

• 10 September 2016 - 23:43

Marijke Zaalberg:

Hans, ik lees nu pas jullie aankomst en de verhalen er na. Je bent inmiddels al helemaal ingewerkt! Veel succes!

• 11 September 2016 - 13:11

Berna:

Lieve Hans, beetje laat bericht van mij. Dacht wel aan je, maar had geen mail ontvangen. Wim wel. Hoop dat ik het nu ook krijg, kan ik directer meeleven!