Vervolg van gisteren - Reisverslag uit Kenscoff, Haïti van Hans Croese - WaarBenJij.nu Vervolg van gisteren - Reisverslag uit Kenscoff, Haïti van Hans Croese - WaarBenJij.nu

Vervolg van gisteren

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

06 September 2016 | Haïti, Kenscoff

Maandag 5 sept
Gisteren toen ik met mijn verslag bezig was en er foto's bij zocht was plotseling mijn i pad leeg met gevolg dat het tweede deel niet opgeslagen was. Dus opnieuw het tweede deel nu ook met de foto's.
Het eerste gedeelte van de rit ging door de hoofdstad Port au Prince. Het verkeer was chaotisch. Gelukkig heeft onze chauffeur veel ervaring.Het lijkt net of er geen verkeersregels zijn, toch gebeurt er weinig. Eerste stop was bij de supermarkt. Waar aalbes te koop is . Dit geldt helaas alleen voor de toplaag van de bevolking ca 10% van de Haïtianen. Parkeerplaats met gewapende bewakers. Na de inkopen weer opweg naar Petion-Ville . Stadje is tegen de bergen aangebouwd. Alle huisjes waren eerst grauw( beton blokken , grijze stenen) . Een kunstenaar kwam op het idee om alle huisjes een kleur te geven. We konden dit heel goed bekijken op het mooiste uitkijkpunt, prive terras va n een kennis. Je moet mar mazzel hebben. Na deze rustpauze verder naar de school in Ba-Klein. Rit door de bergen het eerste stuk nog geasfalteerd, het laatste stuk over een grondpad, kuilen en grote stenen op het pad, soms langs een afgrond. Alweer voor meerijders geen plezierritje. Het viel overigens erg mee. Toen we een bocht omkwamen zagen we even in de verte de school liggen. Nog even en we staan ervoor. In werkelijkheid is het nog grootser dan op de foto. Verschillende lagen op elkaar tegen de berg aangebouwd. Op de bovenste twee etages het gasten verblijf en het kinderopvanghuis. Bagage etc uitpakken en naar boven brengen, paar steile trappen. Gelukkig werden we goed geholpen door de drie meisjes die in het kinderverblijf wonen. Heerlijke maaltijd. De rest van de dag even bijkomen en met elkaar kennismaken. Er is ook een andere vrijwilliger, Nicolien , 18 jaar die er al anderhalve week is. Zij gaat sport en muziek les geven en blijft tot half december. Morgen zal ik verslag doen van zondag en vandaag.

• 06 September 2016 - 00:24

Wim Boone:

Morgen lees ik je hele verslag. Het is nu 0.30 uur. Ben met de weekbrief bezig. Morgen ben jij aan de beurt!

Groet,

Wim Boone

• 06 September 2016 - 01:20

Ruud Pettersson:

Ha Hans,
    Inderdaad een kleurrijke plaats. En... uh... je kan dan wel een doek voor je gezicht doen, maar ik herken je aan je buik :-O
    Succes verder.
    Groet, Ruud

• 06 September 2016 - 07:06

Yvonne En John:

Leuk verhaal! Wacht op het vervolg. Groetjes

• 06 September 2016 - 07:56

Wim Boone:

Dag Hans,

Wat een indrukken doe je op. En dat doe jij vrijwillig? Dan heb je een bijzondere kijk op de wereld!

Groet, Wim B.

• 06 September 2016 - 08:55

Marlies:

Ha oom Hans

Goede reis verder en wat mooi om dit te beleven en doen !!

Groetjes Marlies & Edwin

• 06 September 2016 - 08:57

Jetty Groeneveld:

Lieve Hans,
    Ee, mooie dag gewenst. Liefs van Jetty

• 06 September 2016 - 10:00

Henny Di Bucchianico :

Hoi Hans,
    Door alle drukte rond mijn verjaardag ,is hier dan mijn reactie :
    Ik geniet weer van jouw verslagen.Door je beeldende wijze van vertellen,is het net of ik er zelf bij ben.
    Veel succes en pas op jezelf.
    Groetjes,
    Henny

• 06 September 2016 - 12:07

Andre En Christine:

Ha Hans
    Wat maak je al veel mee, in deze korte tijd.
    Mooie foto's, en als je die huizen op de berg ziet dan denk ik hoe leven de mensen daar?
    Het gaat je goed met alles!!!!!!
    liefs Andre en Christine

• 07 September 2016 - 09:47

Map En Cor Molenaar-Croese:

Hallo Hans,
    Dank voor je uitvoerig verslag en de foto's. Je hebt alweer heel wat beleefd. De foto met die 2 boeven vonden wel een van de leukste. Gezien de forse posturen niet moeilijk te gissen wie het waren. Haha. Je hebt al heel wat kinderen onder handen gehad. En dat in de vollezon. Lijkt ons niet mee te vallen. We begrijpen ukt je verslag dat me zwager Dick er ook is. Als klusjesman. Groeten voor hem. Veel succes verder.
    Hartelijke groet van je
    zus en zwager