Bijzondere ontvangst in Avelebe - Reisverslag uit Lomé, Togo van Hans Croese - WaarBenJij.nu Bijzondere ontvangst in Avelebe - Reisverslag uit Lomé, Togo van Hans Croese - WaarBenJij.nu

Bijzondere ontvangst in Avelebe

Door: Hans Croese

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 April 2016 | Togo, Lomé

Woensdag 13-04-2016

Vandaag pas om 10:00 uur vertrokken uit Lome. Theo had eerst een gesprek met zijn baas. Zou 5 minuten duren, werd een uur.
Om 12:00 uur in Avelebe . De chef en zijn gevolg zaten al bij de school op ons te wachten. Ik dacht dit is het normale protocol, handje schudden en water aangeboden krijgen. Weerzien met Sylvester was bijzonder. Na alle ceremonie vrij snel naar de school met z'n allen. Kreeg ik bij de ingang door een paar meisjes bloemen aangeboden en zat daar de hele school verzameld in een lokaal, mij zingend te verwelkomen. Op het schoolbord allemaal versieringen met welkom Dear mr.Hans etc. Veel toespraken van Sylvester, de chief, een leerkracht, en heel bijzonder een van de meisjes. Om stil van te worden. Het is goed te horen dat een klein beetje hulp ( 380€ Aan schoolgeld voor 41 meisjes) zoveel kan betekenen voor de hele community.Heb zelf ook wat gezegd. Zingend na dik een uur afgesloten. Een ervaring om nooit meer te vergeten en die ik diep in mijn hart sluit. Daarna snel een broodje en aan de slag. Van half twee tot ca vier uur ca 20 metingen
gedaan. Daarna met Sylvester ( directeur van de school) rondom gebouw gelopen. Wat mij al opgevallen was dat achter de school een tuin met behulp van de scholieren aangelegd was. De scholieren moeten daar allemaal 1 uur per week in werken. Ze hebben daar drie weken geleden een gewas "millet" gezaaid wat drie keer zoveel opbrengt als mais. Het regenseizoen staat voor de deur dus er kan dit jaar nog geoogst worden. Het is goed te zien dat er na discussies wat doen jullie zelf als school/community actie ondernomen is. Dat geeft vertrouwen voor de mogelijke projecten in de nabije toekomst. Na een traditionele maaltijd moe maar voldaan en ook een beetje stil de terugweg aanvaard en na een kleine stop om 21:30 thuis. Het is weer eens bewezen " wat je geeft, krijg je in een veelvoud terug. Nu een douche nemen en lekker slaap.
Groet vanuit Togo van
Mr. Hans

• 14 April 2016 - 00:45

Hans Jr :

Goed te horen pa! Machtig mooie dag!

• 14 April 2016 - 04:38

Toos:

Dear Hans
    Wat bijzonder. Daar wordt je inderdaad stil van. Zijn er ook foto's gemaakt? Dan kun je dat bijzondere moment nog eens terug zien. Wat geweldig goed dat er gehoor is gegeven aan wat je een jaar geleden ook voorstelde. Iets verbouwen bij de school en van de verkoop kan er weer iets voor de school gedaan worden. Weer een extra druppel die bijdraagt. Ik ben trots op je en op de mensen daar. Ik kan me voorstellen dat de meisjes daar heel blij zijn, omdat ze nu naar school kunnen. Hoop dat je kon slapen na al deze emotie. Evengoed nog een aantal metingen kunnen doen. Geweldig allemaal hoor. Straks weer een nieuw avontuur.
    Liefs en dikke kus, xxxToos

• 14 April 2016 - 04:57

Arnold:

Hoi Hans, wat gaaf zeg! Wat mooi dat ze de dingen die jij ze aangedragen hebt zo goed hebben opgepakt. Ik begrijp heel goed jouw gevoel hierbij en het moet voor jou alles betekenen want het is precies waarvoor je dit doet: dat je wat kunt bijdragen, dat ze het snappen en dat ze het zelf ook gaan doen! Om met Hannibal van The A-team te spreken: I love it when a plan comes together..

• 14 April 2016 - 07:51

Yvonne:

Hallo Hans,
    Je bent erg goed bezig! Fijn al deze positieve veranderingen! Werk ze en geniet ze! Liefs van ons.

• 14 April 2016 - 08:22

Martijn:

Kippenvel moment !! Mooi om te lezen hoe het daar verloopt

• 14 April 2016 - 08:45

Hilde:

Wat een mooi onthaal Hans. Het is je gegund. Voor vandaag weer een mooie dag gewenst. Ko en Hilde

• 14 April 2016 - 09:47

Map Molenaar-Croese:

Liieve broer,
    Met veel plezier je bericht gelezen. Cor heeft ze voorgelezen. Het doet goed aan zoals je daar van nut bent voor de kinderen. Je zou nog zoveel meer willen doen. Kindere blijven toch maar steeds afhankelijk. Wat een geweldige ontvangst was dat daar. ( toevoeging van Cor: nou moet je niet denken dat wij dat hier ook voor je gaan doen!!) .
    Een goede tijd verder en liefste groeten van je liefhebbende zus.

• 14 April 2016 - 09:59

Ko Van Houten:

Ha Hans,

Eindelijk dan dingen die wel kloppen. Het is goed te laen dat er daar dingen gebeuren die verder gaan dat het aanmeten van een bril. Ik kan me dan voorstellen dat je daar een bijzonder gevoel bij krijgt, Dus wat ik gisteren als schreef Keep up the good work. En je mag best een beetje trots zijn op jezelf.

Groet en we denken aan elkaar.

Hil&Ko

• 14 April 2016 - 10:53

Joke:

Wat een mooie belevenis Hans, daar zal je nog vaak aan terug denken. veel succes verder.
    gr. Joke

• 14 April 2016 - 11:03

Andre En Christine:

Hallo Hans.
    Wat een bijzondere ervaring mag je beleven. Dit zal je nooit meer vergeten. Gunnen je nog goede weken met veel succes toe.

Groeten van Christine en Andre.

• 14 April 2016 - 11:12

Ruud Pettersson:

Goede vriend, ik ben trots op je!
    Ruud

• 14 April 2016 - 12:06

Wim En Jetty:

Ha Hans,

Wat een prachtig verhaal! Geweldig.

Groeten van Wim en Jetty

• 14 April 2016 - 12:08

Miep:

Lieve Hans
    Met ontroering je verhaal lezen!
    "Daar word je blij van"!!!!
    Goede dagen verder, veel succes nog en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Liefs X
    Miep

• 14 April 2016 - 13:25

Bart :

Hoi pa ,

Wat goed om t e horen gaat goed zo lees ik . Ik wens je mooie davg vandaag gr van ons

Xxx

• 14 April 2016 - 17:47

Ilse:

Lieve oom Hans,

Wat mooi om te lezen allemaal! Liefs, Tara en Ilse

• 14 April 2016 - 20:42

Marijke:

Ha Hans,
    Mooi om te lezen en wat een bijzondere ervaring!!ga zo door, je betekent veel voor ze!
    Liefs marijke

• 14 April 2016 - 23:35

Henny:

Dag mr.Hans,
    Mensen zoals jij vormen een prachtig tegenwicht bij alle narigheid in de wereld.
    Blijf je met veel interesse volgen.
    Alle goeds gewenst,
    Henny

• 14 April 2016 - 23:49

Bert:

Ha Hans,

Wat geweldig om te lezen, hier doe je het voor.
    Alle inspanningen van de afgelopen tijd leveren succes op.
    Wat is het toch belangrijk dat mensen zich inzetten voor elkaar.
    Gun je nog veel mooie ontmoetingen en natuurlijk nog veel metingen.
    Ik hoop dat je genoeg brillen hebt en anders maken we ze later wel.

Big Hug,

Bert

• 18 April 2016 - 09:25

Dick Van Dam:

Ja Hans ik kan me voorstellen dat zo'n ontvangst stilmakend is en je dat nooit meer vergeet.
    Dan zie je weer hoe goed wij het hier hebben en hoe blij ze daar al zijn met een klein beetje hulp.
    Mooie dag hoor daar in Lavebe. Ga zo door Hans